ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

Delmål 2 avklarat! Yesss!!! :-D

Publicerad 2013-04-05 19:19:29 i Dagbok,

Helt otroligt!
I början på denna vecka så tänkte jag en stund att be om att få bli inlagd, så trött och sliten kände jag mej.
I tisdags när jag helt plötsligt fick upp maten på kvällen och skrämde livet ur mitt lilla barn som inte fattade vad som hände, trodde att hennes mamma höll på att dö, och sprang in och gömde sej på sitt rum. Det var fruktansvärt! Jag var ju först tvungen att samla ihop mej själv innan jag kunde ta mej an henne och vi satt en lång stund i sängen och jag fick berätta för henne att bara för att jag kräks så kommer jag inte att dö.
Vad som är skönt är att jag kan säga det till henne utan att behöva känna att jag lovar nåt jag inte kan hålla. För nu känner jag verkligen att jag kommer att fixa detta! Även om det är tufft så känner jag att jag håller näsan ovan vattenytan. Idag har jag tom ätit lite vanlig mat :-) inte mycket, men lite lax och två potatisar med sås och lite sallad gick ner med lite envishet och vatten. Tror jag har fått bukt med svampen så det smakar aningen bättre. Lade mej en stund på eftermiddagen och när jag vaknade så var rösten borta... Men det får inte ner mej på fall! Nä, idag är jag lycklig! Delmål två är avklarat! Känns skitbra, faktiskt!
Kram på er och ha en trevlig helg alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela