ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

Det känns för jävligt...

Publicerad 2013-04-09 19:08:00 i Dagbok,

Ja, det känns för jävligt, rent ut sagt.
Det är bara 6 ggr kvar men det kommer att bli tufft. Pendlar mellan att fråga om att bli inlagd eller att stanna hemma. Igen.
Det är bara det att denna gången beror det på slemmet. Det här jävla slemmet. Nu är det värre än någonsin. Inte att det är mer, men smaken...
Smakar radioaktivt avfall. Så när jag hostar upp får jag spykänslor och kräks.
Att få kräk i en sårig sönderstrålad hals är ingen hit. Då sitter jag på toagolvet och bara skakar. Skrämmer livet ur mina barn. Inget barn borde se sin förälder på det här viset. Det är för jävligt helt enkelt.
Nä, nu orkar jag inte längre. Det här är för tufft. Till och med för en tuff tjej.
Imorrn stannar jag på sjukhuset.
Jag får ta med mej laptopen och stanna kvar ett tag. Förmodligen tills strålningen är över och spykänslorna försvinner. Det är bara att acceptera. Som en god vän sa. Du behöver inte alltid gilla läget. Men du kanske måste acceptera det. Det är det jag får göra nu. Acceptera att jag mår så dåligt att jag måste stanna på sjukhus. Hatar det! Men va fasen, det är sex strålningar kvar. Det är bara att härda ut. Du måste nå botten för att kunna ta dej upp sa Katarina. Jag tror fan att jag nått botten nu. Nä mina vänner. Måtte ni aldrig någonsin bli tvungna att gå igenom det här. Det finns nog inte tillräckligt med ord för att beskriva hur jag mår nu.
Känner mej maktlös
Är trött
Uppgiven
Arg
Äcklad
Hungrig
Har ont
Det här är nog botten
Hoppas det vänder snart...

58,8 kg.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-09 20:03:25

Stackars, stackars dig..!! Tänker så mycket på dig... Heja dig, snart är det över.... Kramar i massor
Lene

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-09 21:27:16

Anette, tillåt dig att bara vara och bli lite ompysslad nu:-) Det är helt okey att du tänker på dig själv och samlar krafter! Du kommer att fixa det här:-) Bamsekram från mig till dig!

Postat av: Katarina

Publicerad 2013-04-10 00:00:10

Bra ok, gör inget som tröttar nu mer snälla, bättre du sparar på dig nu för flickorna med...samla ihop all ork istället, och ta hjälp, o hjälp BARA dig själv nu det sista, så kan du hjälpa dem sen,skit i lapptopp mm nu, lägg in dig!
Men fortsätt pumpa i energi i kroppen, mat, vila/sömn och ro. Bara lite kvar nu. Det går..om som jag sa du kryper i mål så gör du det.Finns inte utrymme för stil tänk nu. Många många styrkekramar vännen! Och om du är inlagd nu kommer jag ner när du vill, annars fredag, on your terms! OXOX

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela