ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

Permis frå sjukhuset...

Publicerad 2013-04-30 10:24:00 i Dagbok,

Ibland får man lära sej saker den hårda vägen.
Så nu är jag lite smartare och har bett om dags permis för att känna på hur det är att vara hemma i ett dygn.
Saknar mina flickor så och kom på den ljusa iden att jag kunde ju åka hem och överraska dom efterson dom är lediga imorgon också. Det ska bli så otroligt skönt och vi ska sova i min stora säng alla tre. Jag i mitten med två kramisar på sidorna. Igår när Saga ringde och var ledsen så brast det. Jag började gråta i telefon så hon fick trösta mej, lilla gumman och det var jättejobbigt.
Det är jobbigt när man vet att dom oroar sej så. Det ska bli så otroligt skönt att visa dom att jag faktiskt är på bättringsvägen så att jag kan reducera den där klumpen i magen dom går omkring med.
Till och med när jag säger att jag mår bättre så tvivlar dom.
Det är ju inte så konstigt.
För varje gång jag har sagt att jag mår bättre så har jag en till två dagar senare blivit sämre.
 
Det här är en berg och dalbana för dom med. En fruktansvärd sådan.
Det påverkar dom i allt dom gör. Saga har blivit jättekänslig och känner att hennes klasskompisar och träningsvänner tycker hon är konstig som gråter helt utan anledning.
Tera är på väg in i puberteten där armar och ben är för långa och hon gör sej illa hela tiden och även om Javier är en fantastisk pappa så vill jag också vara där och stötta dom.
 
Vi har i alla fall en gyllene regel och det är att dom kan ringa mej hur många gånger som helst och när som helst. Det har vi alltid haft. Även när jag har varit frisk men jobbat mycket. Då har dom alltid kunnat veta att även om det finns barnvakt så får dom ringa tio gånger om dom känner att dom behöver det.
 
Saga ringer mej ofta. Hon får mamitis i skolan. Ofta. Och blir jätteledsen.
 
Idag ska jag hem och krama på dom.Länge och mycket.
Inte tänka på att jag är sjuk.
Bara vara mamma. =)

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2013-05-01 18:11:13

Kram till dig o flickorna nu! Håll i, men ta det nu piano, du behöver all god tid, och tack för en vettig läkare som gav dig lite kortison...! Konvalesens är inte så kul, är vad det är. Kommer bättre tider.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela