ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

Behandlingsdag 1

Publicerad 2013-03-07 23:19:35 i Cancer, Dagbok,

Sitter och ser Cytostatikan rinna in i venerna och nu är det allvar.
Jag har nog inte fattat förrän nu hur viktigt det kommer att bli under dessa veckor att hålla mej i bra skick.
Kostmässigt så sprack det redan med en gång eftersom dom inte har vare sej mjölkfri kost eller något hälsosamt så idag fuskar jag. Det blev pannkakor istället. Och som tur är har ju doktor Hilu sagt att jag kan fuska någon gång ibland eftersom mina värden var så bra. Så idag blev det fuskpannkakor. Till nästa gång tar jag med mej mat istället.Är fortfarande förundrad över att sjukhusen har kost som går tvärtemot alla cancer-rön. Här finns absolut ingenting utan socker tex. Deras egen statistik på botningar skulle ju öka markant om dom kombinerade, det är jag helt övertygad om.
 
Men vad som är viktigt här under hela den här behandlingstiden är nog att man har rätt inställning.
Jag är övertygad om att tankens kraft spelar jättestor roll. Därför är det också väldigt viktigt att man är nöjd med det man gör. Jag var inte så trakterad av den här sortens behandling innan, men nu är jag mentalt förberedd och har bestämt mej för att det är det här som ska hjälpa mej på vägen.
Kosten är minst lika viktig, men om det ej finns den kosten man äter att tillgå så är det forfarande viktigt a t t man äter och att man äter detta med mycket gott samvete för annars så har det en negativ effekt på hela metabolismen.
Jag har pratat med en tjej här brevid mej som gav mej en underbar tanke. Hon har en vänninna som bara äter ekologiskt och när hon är någonstans där det inte finns ekomat så välsignar hon den oekologiska maten och äter den med gott samvete. Vilket underbar inställning! Man behöver liksom inte shåa upp sej utan bibehåler sin inställning men med viss flexibilitet. Och som mamma sa; "Lite skit rensar magen" så den kommer jag att låna.
 
Nu har min doktor tittat förbi och jag har nog känslan av att han fortfarande är lite irriterad men som jag sa till tjejerna här brevid mej ( en tjej som också får cellgifter och hennes väninna)
Jag är inte här för att bli populär. Jag är här för att bli frisk!
 
Det kommer att bli ett heltidsjobb nu att hålla mej frisk och se till att minimalisera biverkningarna och efter vi är klara här idag så ska jag åka och hämta min Hurom Slowjuicer! Sen ska här pressas gröna juicer! Ska göra någon form av juiceschema så jag får i mej extra vitaminer.
Har fått medicin från Spanien som ska motverka biverkningarna av cellgifterna och den skulle jag börjat med idag var det tänkt, men naturligtvis har den blivit stoppad i tullen (!), så vi får hoppas att den kommer fram idag.
Det är f a r l i g t med hälsomediciner. =)
Det är lite intressant dock att jag får rekommendationen att i n t e äta några homeopatmediciner äver huvudtaget.
Känns inte så bra att jag får en massa kortison och illamående medicin intryckt i kroppen utan att ha mått illa, men dom säger att det är i förebyggande syfte och att man kan bli v ä l d i g t illamående och då kan det vara svårt att hejda det så jag får bita ihop. Känner att jag kanske inte ska exprimentera med det just nu.
Har dubbelkollat med Hilu och det ska inte finnas några kontraindikationer så jag kommer att fortsätta med mina homeopatmediciner.
 
Idag har jag haft ytterligare ett intressant möte.
Här brevid mej satt två fantastiskt trevliga tjejer som jag har pratat med under tiden som jag och den ena tjejen fick cytostatika. Väninnan var en förespråkare av alternativmedicin och jag är helt övertygad om att det finns en mening med att vi skulle mötas här. Hon berättade dessutom att hon sedan hon började med Feng Sui så hade hon röjt ut sitt sovrum och hade inga störande element där för att kunna få maximal vila.
Mitt sovrum ser ut som ett smärre bombnedslag...det ligger saker överallt, tvätt jag ej hunnit att lägga in, prylar högt och lågt, samt alla saker som jag måste slänga undan när det kommer hem folk...
 
Men det lät så logiskt att inta ha några störande kort, böcker eller annat. Min syster har ju också tjatat på mej om det här. Att man skulle använda rummet enbart till ett vilorum och kunna koppla av maximalt. Väninnan sa dessutom att hon aldrig tog med sej jobb, datorer eller telefoner in i sovrummet. Hon hade dessutom minimalt med grejor och så hade hon dekorerat med kristaller som lämnade mysiga solkatter på väggarna och i taket.
Det låter helt fantastiskt tycker jag! Jag har ju lite att lära mej här helt klart.
Så det ska bli mitt projekt nu när jag håller på med behandling!
Jag ska fixa till mitt sovrum och ha kristaller =) Bling, bling tilltalar definitivt =)
Snart är klockan tre och jag har varit här sedan klockan 8 i morse. Ska in på en stårlbehandling till och sen tror jag att jag ska köra hem istället.
Tera har gitarruppvisning idag och jag skulle egentligen stannat kvar i Göteborg över natten, men det kan bli kul att överraska henne och jag känner mej rätt pigg så...
So far so good!
Kram på er alla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela