ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

En plan...

Publicerad 2013-03-14 21:42:00 i Dagbok,

Tänkte till lite och insåg snabbt att jag skulle få två strålningar imorrn om det blev inställt idag och då, med lite otur kommer jag hem helt slut igen.
Känner att jag inte vill upprepa förra helgens scenario, så planen såg ut så här: tidig strålning, blåsa hem, få fixat sovrummet och tvättat lite, sen däcka i soffan. Då kan jag göra det utan att vara stressad över allt jag vill få gjort och så kan jag acceptera tröttläget på ett annat vis. Det är lättare att vara trött i ett städat hem helt klart. Therese, oroa dej inte, det finns fler bermuda trianglar i huset att ta hand om ;)
Men om det blir sen strålning imorrn så spricker ju den planen.
Så jag gick ner till tjejerna på strål och pratade med dom. Och detta måste jag verkligen framhålla! Dom är väldigt flexibla här så det var inga problem alls. Naturligtvis hade dom satt fel tid på måndag oxå, men det fixade dom galant! Så när det gäller personalen här så har jag bara positiva grejor att säga. Dom är verkligen jätte hjälpsamma!
Väl där, Michael J Fox här kommer jag :-D!
Så funkade maskinen, annan maskin, annat rum, kändes bra. Sköterskan förtydligade igen att det k a n inte bli för mycket strålning.
Jag räknade sekunder...
Denna gången var det bara 14 sekunders strålning där dom strålade 22 i förmiddags...
Som jag sa till dom, jag hoppas att ni har rätt och jag har fel.
Men det har varit en bra dag idag!
Jag mår bra i kroppen och känner mej stark och måste tillägga... knölen på halsen har minskat något! :-)
Nu ska jag sova! Gonatt alla där ute.
Ta hand om er!

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2013-03-15 00:20:20

Bra! Skönt att höra att den minskar! Ge den bara!!!Heja dig! Ta nu o be om att få nån som kör dig hem. Hur går det att lägga ut ett hjälp schema här till dig med tider att fylla i för oss som vill hjälpa dig...? Så kan dina vänner tex hjälpa med handling o körning mm...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela