ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

En skitjobbig dag...

Publicerad 2013-03-09 23:53:24 i Dagbok,

Om jag tyckte jag var trött igår så är det ingenting i jämförelse med idag...
Jeeesus!
Helt galet!
Masade mej ur sängen, åt frukost, gick tillbaks till sängen och somnade om och vaknade igen klockan ett!
Alltså, jag h a t a r att vara overksam och trött. Som en vänninna sa, såå mycket har väl inte Du sovit sen du var spädbarn, typ? :-D

Började fundera.
Ska det vara så här nu? Dom har ju sagt att biverkningarna börjar inte förrän efter ett par veckor...
Om jag är helt utslagen efter två dagar, hur ska jag då inte må efter två veckor? Kan ju säga att eftersom mitt immunförsvar var på topp och jag har restorat en hel del så räknade jag iskallt med att må bra i tre veckor. Minst!
Funderade vidare. Det är nåt som inte stämmer. Började läsa cancerinfon från sjukhuset. Trötthet kan infinna sej efter två till tre veckor...
Jag fattar inte. Ett infall får mej att läsa igenom bipacksedlarna på illamående medicinen jag äter i förebyggande syfte. Jösses i lådan! Jag säger detta till alla nu. Läs bipacksedlarna!!! För h-e!
Biverkningarna på denna medicinen är otaliga! Extrem trötthet är en! Parkinson symdrom är en annan. Spasmiska rörelser en tredje. Inte konstigt att jag känner mej skum. Jag har befunnit mej som i ett vakum hela dagen.
Vad är vitsen med att ta bort illamåendet och ersätta det med en sån extrem trötthet att man inte ens orkar göra mat? Eller äta för den delen.
Så jag bestämde mej för att ta bort denna medicinen och ersätta den med ingefärakapslar (naturlig illamående medicin) och nu runt 22.00 känner jag mej nästan normal igen. Helt galet! Man bör kolla vad man stoppar i sej. En vänninna till mej har en svärfar som går på cellgifter. Hon sa att han hade fått extrem hicka av dom. Det är nog inte cellgifterna, det är en av biverkni garna på illamående medicinen. Stod på biopacksedeln...
När jag var på Näl fick jag morfinliknande preparat mot smärtan i magen. När jag började känna mej snurrig och smärtan avtog frågade jag en syrra om jag kunde minska till en halv tablett istället. Dagen efter blir en annan syster lite upprörd när jag säger att jag tog en halv.
"Man ska inte dela dom!" sa hon.
Varpå jag googlar medicinen och på fass står det; Får absolut inte delas. Kan ge bestående leverskador.
Tjenna! Så trodde man att dom hade koll på sjukhusen...?
Läs bipacksedeln!!
Jag har ett gammalt exempel oxå. Hade p-ring ett tag. Först efter ett par månader började jag ha konstant huvudvärk. Tänkte att det berodde på att jag jobbade mycket och var överansträngd. Det gick så långt att jag fick starta med alvedon varje dag. Ibland fick jag kompa upp med ipren. När man har mycket omkring sej så har man inte alltid tid att reflektera.
Jag tror det var vår barnflicka som gjorde mej observant på att nåt var fel. Jag analyserade mej och min tillvaro och läste bipacksedeln på preventivmedlet. Biverkning konstant huvudvärk stod det. Det skumma var att den kom inte förrän efter ett halvårs användande.
Läs på bipacksedeln! Och fundera på vad ni stoppar i er.
Kram o gonatt från en piggare tjej ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela