ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

Idag får jag åka hem :)

Publicerad 2013-03-01 11:24:28 i Dagbok,

Det är en bra dag idag =)
Solen skiner, magen gör mindre ont, hade ett bra samtal med läkaren och om en timma drygt kommer min skjuts och mina barn för att hämta mej.
Är lite mör fortfarande men det går framåt.
Även om jag inte gillar sjukhus något vidare så är det ändå väldigt skönt att ha den uppbackningen när det behövs. Få medicin på bestämda tider, maten kommer per automatik och man kan bara koncentrera sej på rehab.
Igår var jag så glad att jag fick äta att jag fullkommligt kastade mej över matvagnen varje gång den kom.
Läkaren hade sagt till mej att jag inte fick äta för mycket så jag åt lite varje gång istället. Det är ju inte så direkt att maten stämmer in på min diet direkt fast nu fokuserade jag mej mer på att äta än v a d jag åt faktiskt.
Och när det blev eftermiddagsfika så åt jag två (!) kanelbullar.
Då kom naturligtvis läkaren förbi och skojade, "Är det du som har ätit upp alla bullarna?"
-Mmm, svarade jag lite skamset och kände mej som ett litet barn som hade handen i kaklådan ;)
Hur som helst så är jag tillbaks på 60 kilo idag, så bulle gjorde gott!
 
Ha en mysig dag alla i solskenet!
Nu ska jag packa och dra hem en stund =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela