ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

Möten

Publicerad 2013-03-01 00:03:00 i Privat,

Vissa möten har större effekt än andra och jag tror att det finns en mening med vissa möten.
Ett sådant möte hade jag strax efter mitt cancer besked. Hela marken svajade och jag var tvungen att vara på restaurangen för vi hade kort om folk. Min partner hade en beställning en trappa upp och jag skulle ta hand om restaurangen nere. Jag hade egentligen ingen lust, men samtidigt fick det mej att tänka på annat.
Det var en lugn kväll med nästan inga gäster.
Vi hade bara en hotellgäst som kom ner och åt.
Både jag och min partner gick omkring som i någon form av trans, chockade över beskedet.
Jag pratade lite med min gäst som frågade av en slump om vi hann och äta. Jag vet inte hur vi kom in på det men det ena gav det andra, det visade sej att hon sålde produkter som stärker kroppen. Där i samtalsämnena lossnade allt och jag satt och berättade att jag hade cancer för en vilt främmande människa.
Men ändå inte.
Ibland känns det som om vissa personer kommer när dom behövs.
Jag funderade en stund och lekte med tanken på att hon var en ängel som var där för att trösta mej.
Det kändes så i alla fall.
Det var ett mycket speciellt möte, jag kan inte direkt förklara varför men det kändes så otroligt bra att prata med henne och vi bytte telefonnummer.
Två veckor innan jul skrev hon till mej.
Det var en dag som jag satt och tröstade en liten uppgiven dotter.
Hon var ledsen för att ingen brydde sej.
Det känns, sa hon, som om ingen bryr sej. Alla har friska mammor och ingen förstår hur jag har det och det är ingen som frågar hur det är. Min dotter grät i min famn.
Precis just då kom det ett sms.
Min gäst från restaurangen önskade en fin andra advent och önskade mig god bättring.
"Titta Saga, sa jag, det är visst någon som bryr sej." Jag berättade om min gäst och visade henne meddelandet.
Då tog hon telefonen ifrån mej och började skriva.
Hej jag gillar att du bryr dig om min mamma för de kens som väldigt många tänker tur att de inte är ja
jorde presis ett kort vi ska ge till tomten
Så tog vi bild på kortet till tomten..
Hon fortsatte:
Jag hoppas att du har de bra och tack att du bryr dej holl tumarna allt du bara kan och hoppas att jag får träfa dej nästa gong du komer hit
ibland börjar jag bara storgrina men min mamma och syster sejer att jag inte ska va räd är jag säker på att till sommar komer allt vara normalt
kram från saga
Hon får svar nästan direkt där min gäst berättar om vårt möte och om hur duktiga mina flickor är och om hur hon vet att tomten kommer att göra allt för att deras önskningar ska gå i uppfyllelse.
Den kontakten/stunden jag hade där i smsandets värld gav min lilla dotter så otroligt mycket hopp och styrka.
 
Kanske är hon en ängel.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela