ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

Life is a roller coaster...

Publicerad 2013-04-04 15:47:34 i Dagbok,

Jag har inte skrivit på ett tag för jag är mitt i en bergochdalbana just nu...
Påsken var jättetrevlig. Hade mina goda vänner Therese och Thomas här som förbarmade sej över mej, flickorna och såg till att det kom god mat på bordet samt styrde upp både tvätt och stökiga barnrum. Fick äntligen ordning på mitt sovrum, med mycket hjälp från min vänninna, men har lagt in kläderna själv så nu hittar jag :-) Inser i och med detta att jag inte behöver handla kläder på ett tag ;). Nu fattas bara kristallerna!
Ligger här just nu och fullkomligt njuter av ordningen som är.
Efter dom hade åkt fick jag ett megaryck och bytte gardiner och gjorde ett grundligt vårstäd av hela sovrummet. Jag höll på så länge att jag glömde både halsont och mat en stund.
Tur var väl det, för dagen efter var jag helt utslagen igen. Men det är mycket trevligare att ligga utslagen i ett rent och städat sovrum ;)
I förrgår bar det av igen till strål. Efter fyra dagars paus så var jag i ok skick, såpass att jag beställde en lunch som jag tryckte i mej halva av. Det smakar ju ve och fasa, men jag var hungrig som bara den och tvungen att äta nåt.
Har även fått en inflammation i ena örat nu. Brukar få varande eksem ibland och nu har det blossat upp pga strålningen säkert, så nu behandlar jag även det.
Just nu sitter jag på cytostatika behandling. Mina vita blodkroppar ligger på 3,3 vilket är helt ok fortfarande, däremot är mitt blodvärde under 100 (95) så nu ska jag få blodtransfusion oxå...
Dom säger att det är helt normalt vid den här typen av behandling och det är därför jag fryser så mycket.
Ja det är som sagt lite berg och dalbana nu. Har fått gå upp i smärtlindring idag med morfin. Hade så ont i halsen i morse att jag höll på att få upp hela frukosten när jag gurglade mej i morse. Förmodligen en reaktion av smärtan. Den gav inte med sej så frukosten kom upp i taxin istället...
Inte kul! Men som tur var hade jag en specialpåse med mej eftersom jag kan bli tvungen att spotta ut allt slem så det gick bra. Taxichaffuören var jättesnäll och jätteförstående så det gjorde det mindre jobbigt.
Fick en ny proteinbag med mat på avdelningen så nu känner jag mej ny igen! Dessutom har morfinet reducerat både smärta o c h slem så jag känner mej mindre slemmig i halsen.
Med lite nytt blod i kroppen kan jag kanske gå på baluns :-D

Vikt idag. 58 kg.
9 dagar kvar. Varav en cellgift...
Jippii, almost there!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela