ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

Dagen efter...

Publicerad 2013-02-21 22:36:00 i Dagbok,

Det känns marginellt bättre men det gör fortfarande ont som...f.
Men envis som jag är, körde jag i alla fall hem själv, men en 80åring hade gått om mej på vägen till bilen. Det gick inte fort. Men det går framåt.
Håller smärtorna i schack med alvedon och diklofenak. Undviker att hosta, dra djupa andetag och skratta är ingen höjdare heller =) Kan i alla fall ätit som vanligt idag. Det var nice.
Fick lägga ner och jobba på kontoret idag som det var tänkt. Har tagit det lungt hemma med mina flickor som hade bakat en raw cheesecake som var jättegod till sin mamma.
Jag har världens underbaraste barn.

Kommentarer

Postat av: Lene

Publicerad 2013-02-22 08:28:21

Hej söta du .....
En annan som inte är insatt i denna resa som du skall göra undrar ju om den där slangen..... Hur sitter den? Och är det för att du skall kunna få cellgiftet ?

Hoppas på att du får en bra dag i dag, ta hand om dig och njut av dina underbara tjejer......

Kramar Lene

Svar: Hej Lene.Slangen som sitter på magen har jag begärt att få dit då det är högst troligt att jag kommer att få svårt att äta mot slutet av behandlingen. Eftersom strålningen sker mot halsen så är risken jättestor att man får svamp i munnen och slemhinnorna blir skadade. Vilket innebär att man kan få stora sväljsvårigheter. Kosten är ju det viktigaste redskap vi har mot alla slags infektioner och då min mamma blev så dålig efter strålningen att hon varken ville eller kunde äta så känner jag att det är prio för mej. Så slangen på magen är där maten kommer att gå in om jag får problem med sväljningen. Då kan jag trycka in alla möjliga vitaminer och juicer i alla fall så jag inte minskar i vikt. Min tanke är ju naturligtvis att jag inte ska behöva den men det är bra att ha den där i förebyggande syfte och även om det inte känns så kul just idag, eftersom det forfarande värker, så känns det definitivt som ett bättre alternativ än att få en slang nedstucken genom näsan ett par veckor som ska hänga på utsidan. På detta viset så kan jag ju röra mej fritt och intar inte sjukdoms-sängläge lika lätt ;) du vet det är ju svårt att hålla mej stilla ändå... :-D Kram på dej och tack för att du frågar.
Anette

Postat av: Kalkstenssommar

Publicerad 2013-02-24 23:47:49

Hej!
Hittade hit via Taxilandet. Kommer tillbaka och läser hos fig i morrn då timmen är sen.
Skönt att hitta någon m tankar om det alternativa. Är du basisk?

Kram L

Svar: Hej. Njae. Jag har mätt och är snarare överbasisk. Har däremot köpt björkaska som jag kommer att ta under strålningen. Fick det tipset från min syster och blev påminnd när jag var inne i en jättebra hälsokostaffär i Linnestaden. Hon sa också att cancerpatienter får ofta blå markeringar.
Anette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela