ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

Efter regn kommer solsken :)

Publicerad 2013-02-28 18:39:06 i Dagbok,

Igår var en dyster dag från början.
Jag lade mycket onödig energi på att vara sur, arg och bitter.
En läkare som jag inte alls tyckte om sa till mej
"Du kan inte hänga upp dej på det här nu, det är jättenegativt för immunsystemet, du måste se det positiva"
Hur irriterande är det inte när man blir tillrättavisad av någon man inte gillar särskilt mycket, dessutom har rätt...? ;)
Men när hon gick tänkte jag efter.
När hon kom tillbaks för att klämma mej på magen och trycka ut varet ur såret så sa hon att det inte kom så mycket.
Det är väl positivt sa jag :)
Sen blev det bara bättre.
Jag gick en promenad runt parkeringen på Näl. Det gick inte fort. Men det gick. Små framsteg.
Jag fick duscha. :) Bara en sån sak :D
Det är de små sakerna som gör det.
 
På mitt sjukhus-bord har jag en trofémugg:)
Där lägger jag tabletterna jag inte behöver ta. Ju fler tabletter det är i den, desto bättre mår jag.. ;)
Idag gick jag en promenad runt b å d a parkeringarna. Små framsteg. Det går fortfarande inte fort. Men det blir bättre.
Jag har ätit hela dagen idag. Tänk vad gott det är med mat. Till och med sjukhusmat!
 
Psyket är jätteviktigt i hela den här resan, det vet jag. Det som håller mej allra högst uppe är mina underbara flickor som kom och hälsade på mej igår. Jag är lycklig för jag har två underbara barn.
Som gör allt för sin mamma. Som har en jätte-jobbig period just nu.
Jobbigare blev det när jag helt plötsligt försvann ifrån dom en dag tidigare än planerat och i en ambulans dessutom.
Igår var mina fina flickor på besök. Den stora flickan blir tretton snart och hade med sej en väska med fler kläder och lite schampo mm. Det är förunderligt att hon även fick med sej saker som jag ej tänkt på. Vi satt och pratade och kramades länge. Den lilla tyckte att vi kunde ställa in en extra säng så kunde dom stanna tills jag fick åka hem. "Ring fröken, Mamma!". "Hon kommer att förstå."
Jag önksar att allt var så enkelt ibland. Att dom kunde vara med mej hela tiden. Dom har varit med mej varje gång jag har varit på behandling i Spanien. Det var också positivt. Vi fick en bonus semester.
Det är skönt med barn, för dom är dessutom inte ledsna så länge. Helt plötsligt har vi börjat prata om något annat och så gapskrattar vi istället. Det är underbart befriande.
Imorgon ska jag åka hem.
Till mina barn.
På tisdag börjar vi om igen.

Kommentarer

Postat av: Lene

Publicerad 2013-02-28 20:30:09

Va bra du skriver , jätte intressant att få följa dig...
Ha en underbar helg hemma nu så hoppas jag att vi kan ser nu när du skall vars i Göteborg ...
Kram på dig. 💗

Postat av: therese elfstedt

Publicerad 2013-02-28 21:04:23

Så skönt att du ska åka hem imorgon. Mys och hämta ny energi tillsammans med barnen. Kram. Therese.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela