ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

MIN EGEN BEHANDLING

Publicerad 2013-02-28 18:11:41 i Allmänt,

I mitt sökande så finns det så otroligt många vägar att gå.
Det är så svårt att välja vilken metod man ska följa som ni säkert har sett i tidigare inlägg.  Ambivalenta jag försökte ju köra alla metoderna ett tag %-)
Den metoden var inte bra. I alla fall inte mentalt. Jag glömde saker, fick dåligt samvete, blev frustrerad och uppgiven och kände att tumören svällde i alla fall.
Jag tror att man ska köra en metod åt gången. Sen kan man kompa upp med lite grejor vid sidan om, om det inte krockar.
 
Så här gör jag en normal dag:
Dricker en halv citron i 2 glas vatten på fastande mage varje morgon (för att rensa ut)
Torrborstar kroppen 8 ggr på varje ställe i riktning mot hjärtat (för blodcirkulationen)
Äter 2 gram gurkmeja samt lite andra homeopatmediciner som jag har fått från Spanien,
bl.a. blodört, ringblomma, selen mm.
Dricker 15 ml aloe vera.
Äter rostat bröd med avocado & jalapenos till frukost
Dricker färskpressad apelsinjuice
 
Efter maten så gurglar jag mej med:
Bikarbonat
Salt och vatten
Cellfood som jag sväljer
Två andra preparat som jag också sväljer som är immunboostare
3ml. silicio (kisel)
Inhalerar en olja som består av eucalyptus, mint och 8 andra eteriska oljor
Inhalerar bikarbonat
Smörjer halsen med bikarbonats kräm
 
Hela tablett och gurgelproceduren upprepar jag på kvällen förutom gurkmejan.
Aprikoskärnor äter jag 32 stycken om dagen.
Jag äter inte friterad mat och undviker socker och mjölk. (det är ett himla läsande på bipacksedlar då nästan allt innehåller antingen socker eller mjölk i någon form. Typ pulver och liknande.
Jag har tagit bort kaffet helt och hållet =( men det får jag väl leva med tills jag blir frisk igen =)
Samt att jag försöker att gå och lägga mej innan 23.00 (det funkar inte alltid men oftast.. :)
I övrigt äter jag som vanligt fast mer grönsaker, helst ekologiskt och gärna vilt, samt att jag försöker få i mej 3 frukter till innan klockan 3
 
Tänk på att det här är inget expertutlåtande.
Detta är en metod som är anpassad till mej.
Baserad på mina blodvärden.
Däremot är det inte sagt att du inte kan torrborsta dej...äta 5 frukter, eller göra mer av det som står här.
Det finns massor med grejor jag gör som är bra för alla.
Kiselet som jag tar, i flytande form, motverkar rynkor och gråa hår. Ger bättre naglar mm. Så i allt elände så blir jag ju snyggare i alla fall =) tror jag, ha-ha..
Nä, skämt åsido, men jag har lite mindre rynkor och det gråa håret har minskat. Så det funkar ju på mej.
En del är jätteförvånade över att jag får äta pasta och bröd. Men min läkare i Spanien har sagt att det påverkar inte mej, så den här behandlingsmetoden är väldigt individuell.
Däremot tror jag att man ska gå på sin magkänsla.
Min magkänsla säger mej att jag mår väldigt bra, att mitt immunsustem är på topp och det känns i hela kroppen.
 
Gurgelschemat och torrborstningen samt kosten har jag hållit på med sedan oktober och nu när jag var nere i Spanien så hade jag förbättrat mina värden med 75%. :)
Magkänslan stämmer känns det som.
Det finns forfarande saker jag måste jobba på, för min lever renar inte kroppen ordentligt.
Därför har jag börjat äta selen bl.a.
Jag skulle gjort en leverrensning men den uteblev för jag hade ont i magen den dagen jag skulle sätta igång och sen var det sjukhusbesökens tid, så det har trillat mellan stolarna tyvärr.
Nu är det inte läge heller då jag inte är helt hundra efter sondinsättningen.
Jag ska köra några coffe-enemas istället när jag kommer hem.
Det lär behövas efter alla konstiga mediciner jag har fått på sjukhuset.
 

Kommentarer

Postat av: Michael H

Publicerad 2016-04-17 18:21:18

Hej

Nu har det gått 3 år sedan du skrev denna bloggen. Jag är så nyfiken på hur det går för dig. Jag är nämligen inne på det här med bl.a bikarbonat..


Postat av: Michael H

Publicerad 2016-04-17 18:22:35

Hej

Nu har det gått 3 år sedan du skrev denna bloggen. Jag är så nyfiken på hur det går för dig. Jag är nämligen inne på det här med bl.a bikarbonat..



Svar: Hej Michael. Jag mår fortfarande bra. 😊Har haft en liten pärs som jag ska skriva om snart. Lycka till med din behandling. Mvh. Anette.
Anette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela