ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

Sond ont del 5

Publicerad 2013-02-27 09:30:31 i Dagbok, Sondinfo,

Another day in paradise ;-)

Har sovit sådär.
Gått ut och informerat mej alldeles för mycket om peritonit. Hittade en artikel från Karolinska med en studie om Peg och dess biverkningar.
Önskar jag hade läst den innan.
Skulle någon fråga mej idag skulle jag svara...
Nej, är du cancerpatient och ska genomgå en strålning och är fullt frisk innan ska du i n t e sätta en sådan här mokajäng i en helt frisk kropp.
Jag kanske får ta tillbaka det senare i behandlingen men just nu känns det som det dummaste jag gjort!

Idag fastar vi igen.
Nu väger jag mej varje dag.
Jag vägde 62 kg innan behandlingen.
Jag vägde 60,1 igår.
Idag väger jag 59,1
Trots att jag fick näringsdropp igår.
Jag är lite irriterad. Nej det stämmer inte. Jag är jätteirriterad.
Jag har fått be om vätska hela tiden. Nu bad jag att det skulle bli insatt med en gång så min kropp inte behöver vänta. Det är jobbigt att behöva propsa.
Jag hade en hel lista med frågor till läkaren när hon kom.
Bland annat frågade jag om inte det skulle tryckas ut något var. Jag tycker att en logisk slutsats är att man bedövar området och trycker ut det variga så vi får bort det.
"Jo, det kan vi göra" svarade doktorn
Det känns inte som om hon hade kommit med den iden själv.
Nä, fasen, min tanke var att detta skulle vara en positiv blogg med mycket livsglädje. Jag har kommit totalt på villovägar....
Men just idag är jag inte så positiv.
Jag sa till läkaren nu att det är ju helt idiotiskt att göra så här på en frisk patient. Ni har ju satt ner hela mitt immunsystem. Hon var benägen att hålla med. Men nu är det som det är, svarade hon.
Hade jag fått reda på att detta kunde medföra sådana komplikationer hade jag aldrig gjort det här. Hon sa att en bukoperation var en operation som man ska ha respekt för.
Men hon sa också att du får inte hänga upp dej på det här negativa. För då sänker du också immunförsvaret. Jag svarade att det är inte så himla lätt att se något positivt i det här.
Ja, idag är jag bitter. Jag vill hem och krama på mina barn.
Jag ska ärligt säga att jag har lust att stämma hela sjukvården för det här. Och det kommer jag att göra. Sen.
Fördelen är att jag har allt dokumenterat här på bloggen. :-)

Men läkaren har lite rätt, även om jag är arg nu, så bör jag tänka positivt, så jag tar mej ur det här.
Såå, positiva saker:
Det fanns nästan inget var kvar i såret.
Jag kan spela farmville hela dagen...:-)
Alltså, tappar jag två kilo till, kommer jag i de kläder jag hade när jag bodde på Teneriffa för 15 år sen så, its not that bad!
Jag har en jätte snygg rumpa nu ;-)


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-27 13:24:03

Grattis till snygg rumpa hade det gått så skulle du få låna min mag volang men tyvärr så sitter den fast som en korvring. Tänk på goda gräddtårtor det kanske funkar:) Tankens kraft sägs ju fungera. Puss.

Svar: Tankens kraft betyder mer än vad man tror ;)
Anette

Postat av: Monica BOBERT

Publicerad 2013-03-01 21:06:20

HEJ Anette jag blev tydligen anonym men det var min magvolang, hoppas att inte det blir en massa tråkiga kommentarer på din blogg. Jag tycker du skriver underhållande och utlämnande ärligt. Skönt för mig att läsa då du är i mina tankar varje dag. Ät ock må gott nu när du har fått åka hem från friskhuset:) <3

Svar: Ha, ha, du e söt du =) nej, jag förstod inte att det var du.Tack ska du ha. Det är väl så att när man skriver direkt som man tänker så är det ju inte alltid det uppfattas samma av olika personer antar jag. Jag har ju ett gäng vänner här som följer med som känner mej rätt väl. Då är det nog lättare att förstå vad jag menar. Men det är samtidigt trevligt att få feedback och undringar från andra som kanske inte alltid förstår hur jag menar. Hur som helst så är det ju omöjigt att gå hem hos alla ;) och det är inte det jag är ute efter heller. Kram på dej!
Anette

Postat av: Anette

Publicerad 2019-10-11 09:33:22

Hej!
Det här är Anette som skriver.
Nu har det fått sex år, jag är fortfarande frisk och det ör första gå gen jag läser bloggen sen jag skrev den. Vilken helvetes resa!
Jag ser också att jag rekommenderar i detta inlägg att inte sätta en sond...
Om ni läser vidare i bloggen kommer ni att se att jag inte klarar mej utan sonden så jag är idag väldigt tacksam över att den fick sitta kvar.
Jag rekommenderar alla att sätta en magsond som jag träffar idag.
Jag har ett extra navelhål som är ett bevis på den tuffa resa jag gjort och inget som jag bryr mej om alls idag. 😍 Lite mer än 6 år sedan denna resan, lite hes från och till, men mår toppen! 😎
Till dej som läser mina inlägg:
Kämpa på, var envis och ge inte upp!
Kram och lycka till! 🥰

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela