ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

Tankar

Publicerad 2013-02-27 13:19:03 i Motivering,

Pratade nyss med en gäst på telefon som har ska komma till vårt hotell för ett större event i vår. De två sista gångerna han har ringt så har jag varit på sjukhus så nu berättade jag för honom varför jag är här. (jag brukar normalt inte tala om för våra gäster att jag är sjuk, men här blev det bara så)
Han föreläser dessutom om kost och tyckte att jag hade en jätteintressant inställning till min sjukdom och frågade om jag skriver ner mina tankar om hur jag tänker runt den här tillvaron jag befinner mej i.
"Jag bloggar" svarade jag.
Men så när jag tänkte efter så kanske det inte är så lätt att förstå i mina spretiga inlägg hur jag tänker.
Så det ska jag förklara här.
Jag är övertygad om att allt man gör påverkar en i mer eller mindre utsträckning.
Mina cancerceller har fått fäste för att jag inte lyssnat på mej själv.
Jag har jobbat för mycket, sovit för lite.

Jag har alltid känt att jag har ätit bra, mycket varierad kost med mycket grönsaker, men jag har hällt i mej ca. 10 kaffe med mjölk och socker om dagen, samt druckit cola till maten och käkat rostat bröd med ost och smör varje morgon. Så det nyttiga jag har fått i mej, har kaffet tagit död på och så har jag matat eventuella cancerceller med socker. Mjölkprodukter som tex ost, slaggar igen hela reningsystemet.

Så när doktor Hilu talade om det för mej så var det egentligen väldigt logiskt. Det är väl bara så att man tänker, det händer inte mej.
Jag är helt övertygad om att jag mår så bra nu pga min ändring av min livsstil och min kost.
(Notering. Jag mådde väldigt bra innan hela sondgrejen och med tanke på vad jag just gått igenom så är jag i förvånansvärt gott skick även nu)
Det är också det som kommer att ta mej ur den här soppan jag hamnat i. Jag får helt enkelt dubbelboosta mej när jag kommer hem.

Jag vill bara med detta säga, till alla som orkar läsa och vara med på den här berg och dalbanan...

Ät mer frukt (helst 5 om dan)
Drick mer vatten (2 liter om dagen)
Bestäm dej för att koppla ner, mer än några timmar
Ta en promenad om dagen. (hinner du inte, gå minst tre gånger i veckan)
Vänboosta ofta
Vänta med kaffet, minst en halvtimma efter maten.
Var snäll mot dej själv
Stanna hemma om du blir sjuk
Titta på din mattallrik. Se till att minst halva består av grönsaker. (och då räknas inte potatisen dit)
Minska ditt sockerintag
Har du problem i leder? Prova att ta bort mjölkprodukter i 1-2 månader.
(Jag har haft så ont i mina knän att jag ej kunnat sätta mej på huk innan, för då låser det sej. Det är helt borta nu!)
Låt kroppen få ha feber om du kan. Det dödar eventuella cancerceller
Gör en blodanalys en gång om året och kolla vad som saknas i din kropp, återställ balansen. (Analysen kostar 300€, flyg med ryan för en tusing, bo torsdag-söndag för en tusing, det är en väl investerad semester för både dej och din hälsa) Att det är på costa del sol där solen lyser och man kan dricka gott vin och äta goda tapas efteråt är ju inte fel, eller? ;) Hälsoresa de lux :-D

Så får du inte cancer och förmodligen ingen annan allvarlig sjukdom heller.

Nu ska jag och mitt dropp på promenad! :-)

Kommentarer

Postat av: Freja

Publicerad 2013-02-28 09:07:02

Hej,

Låter väldigt logiskt och bra med dina råd, men så finns de faktiskt de som lever så och ändå blir sjuka......

Mvh
Freja

Svar: Det är säkert så att man kan bli sjuk ändå. Det har du alldeles rätt i. Jag följer en blogg där en tjej är dödligt sjuk och hon har levt sunt i hela sitt liv. Men hon ger inte upp i alla fall. Mina råd är inte skrivna i sten. Jag behöver fortfarande tips och råd och nya uppslag på vägen.Det som jag skriver passar in på mej och säkert på flera andra, men självklart inte på alla. Precis som det finns flera alternativmetoder så passar olika metoder, olika människor. Jag skriver utifrån mej själv och ger tips utifrån mina egna erfarenheter. Jag har inte överlevt min cancer än och även om jag gör det (vilket jag hoppas) så innebär inte det att det som står på denna blogg funkar på alla. Min tanke är mer att man kan hämta information här och kanske hitta något som passar på en själv, sen får man göra sina egna val.Mvh. Anette
Anette

Postat av: Isabella

Publicerad 2013-02-28 11:35:04

Hej!

så ledsamt att du är sjuk och ännu mer ledsamt att du lägger skulden på dig själv. Det är lite som Livets Ord gör.

Du skriver: "Så får du inte cancer och förmodligen ingen annan allvarlig sjukdom heller."

Då undrar jag - har du hört talas om genetiska/hereditära sjukdomar? Hur kan du lova att man inte får cancer om man följer dina råd? Det blir lite skyll-dig-själv över din inställning och det tror jag inte någon blir friskare av.

Svar: Hej Isabella.Jag lägger kanske delvis skulden på mej själv men det är ingen idé att gråta över spilld mjölk. Det jag försökte säga var mer att, jag har så många gånger struntat i att prioritera mej själv för att jag har använt ursäkten jag har inte tid. Var och en gör sina egna val. Och ja, jag tror att för mej så är nog stressen och kosten en bidragande orsak. Om du har läst något tidigare inlägg så har jag faktiskt också belägg för den tron. Men man vet inte, jag kanske hade fått cancer ändå. Jag lovar inte att man inte får cancer om man följer mina råd. Men jag är helt säker på att man kan förebygga de flesta sjukdomar om man tar hand om sej själv. Det är inte meningen att det ska låta som skyll dej själv, mer, ta hand om dej. För det gör jag nu.
Anette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela