ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

Att jobba eller inte jobba... det är en annan fråga...

Publicerad 2013-07-04 08:02:00 i Dagbok,

Restaurangbranchen är ett enda gitter faktiskt.
Det är som artistbranchen tror jag. The show must go on.
Och gäster har inget tålamod.
Midsommardagen är den bästa på hela året. I år hade vi planerat så vi hade extra mycket personal inne. Det blir så där halvkul då, när en säger upp sej, en blir sjuk och en inte kommer som planerat.
Helt plötsligt är man tre man kort...
Det är då man får hoppa in och hjälpa till fastän man är sjuk. Det är ju vår restaurang. Då sätter man inte personalen i skiten som det heter på krogspråk. Nä, man går in och axlar. Fastän man är helt slut i kroppen.
Och fastän jag var trött så var det jättekul att springa på golvet, att styra runt, bygga om borden så att gästerna får plats. Vara nyttig! Det är ju det här jag älskar med den här branchen.
Men sen det tog ju tre dagar för kroppen att återhämta sej...
Inte lika kul.
Ska nog vänta ett tag till.
Det tar som sagt ett tag att återhämta sej. Men som sagt att sluta jobba och vila helt är svårt. Då får jag ju stänga av hjärnan. Mitt jobb är ju en del av min livsstil. Det är nog något fel jag har också för jag märker att jag har väldigt lätt att ta på mej nya saker.
Jag gillar helt enkelt inte att inte göra någonting. Då blir jag rastlös.
Men jag ska försöka komma iväg till Spanien i augusti med flickorna. Där är det inget som stör. Och fastän laptopen är med (alltid =) så kopplar jag ner och bara njuter. Sover. Läser. Solar. Tar det extremt lungt.
Problemet är bara fortfarande vällingen. Det är ju inte så kul att ha med sej tre lådor välling och slang på semestern.
Fast nu går det bättre att äta. Den tråkiga eftersmaken har börjat ge med sej och jag har faktiskt lyckats att äta hela mål mat så det blir bättre och bättre. Jag står stilla på 55,5. Har börjat få tillbaks musklerna där dom ska vara. Rumpan har flyttat upp =) Lite hängig runt armarna är jag fortfarande men det går framåt. Jag rör ju på mej hela tiden och min termostat i kroppen har också blivit något bättre. Jag fryser fortfarande som en liten hund och det är ju en trist sommar vi har =( I år är det tydlligen kallast här på västkusten. Positivt är ändå att jag kan sova en hel natt. Jag behöver inte gå upp och byta kläder tre gånger. får fortfarande klimakteriesvettningar men inte lika ofta så det går åt rätt håll. Sen är salivproduktionen inte helt hundra. Det känns som om jag har en socka i munnen varje morgon jag vaknar, men när jag fått druckit vatten så fixar det till sej.
Men jag är otroligt lycklig! Jag lever och mår fantastiskt bra med tanke på hur jag mått och jag vaknar inte upp varje morgon och tänker, "Gud, jag har cancer!"
Nä jag vaknar upp varje morgon och tänker; " Jösses jag är frisk =)"
En fantastisk känsla!
Jag har haft en otrolig tur.
 
Status:
Inga mediciner =)
Vikt 55,7 idag
Välling 2-3 styck om dag
 
Glada saker
Jag är lycklig över att ha sån fantastisk tur som jag har.
Jag håller fortfarande hastighetsbegränsningen genom staden  =)
Smaken börjar rätta till sej och det känns underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela