ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

Behandlingsdag 3

Publicerad 2013-03-12 08:37:40 i Dagbok,

Söndagen var det lite bättre men fortfarande ruggigt trött.
Kände mej också lite illamående. Sådär som när man är när man är gravid fast inte spyr, utan bara en molande undertryckt illamående känsla.
Dagen gick v ä l d i g t långsamt och när jag funderade på hur jag skulle ta mej ur det totala vacuum jag befann mej i. Då ringde en söt vänninna och sa; "Jag kommer hem till dej om två timmar och så ställer jag mej och lagar lite mat!"
Det var ord och inga visor! Och jag ska villigt erkänna att jag uppskattade att någon tog kommandot. Det är ju inte så ofta det händer! (att jag sitter tyst o ser på menar jag ;)
Men det var precis vad jag gjorde.
Och Katarina lagade mat till ett helt regemente! Som vi frös in.
Fördelen var också att medan jag satt och tittade på, om än lite trött och frånvarande, så glömde jag att jag mådde illa under tiden. Jätteskönt!
Och jag fick i mej världens godaste fiskgratäng!

Idag har jag känt mej mycket bättre!
Hade måndagsmöte på jobbet. Var lite produktiv och det gillar ju jag som ni vet ;) illamåendet försvann nästan och jag fick betat av lite måsten.
Fick åka till skolan och hämta min stora flicka som hade blivit jätteledsen. Det går ju i ups and downs för dom med....
Som hon sa, "Jag började bara tänka på att du skulle iväg och blev ledsen, så syntes det så tydligt och sen sa alla, Stackats dej! och då blev jag ju ännu mer ledsen och så slutade det inte.
Så skolsköterskan ringde och tyckte att hon kunde vara med mej när jag skulle packa. Insåg dock att jag inte skulle hinna packa för att stanna i gbg, så jag fick söta Pepe att åka med ner. Så vi stuvade in alla barn och hundar i bilen för att åka till Sahlgrenska för en halvtimmas strålning. ;) Snacka om att göra om en tråkig sak till en familjeutflykt! :-D
Jag körde ner men var lite trött efteråt så Pepe körde tillbaks. Det blev kvällsmat på Ikea till barnen stora glädje, för vi behövde klädställningar till restaurangen så då fick vi förenat nytta med nöje. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela