ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

Behandlingsdag 4

Publicerad 2013-03-12 09:04:29 i Dagbok,

24 dgr kvar...
Vikt 58,6

Det här med vikten har blivit lite av en fix ide just nu. Har upptäckt att fastän jag äter som en häst, så går vågen åt ett annat håll. Därför har jag också gjort valet att börja äta utanför mina riktlinjer lite. Det har slunkit ner en gräddsås bland annat och det med mycket glädje :-) det låter kanske lite underligt men just nu tror jag att det är jätteviktigt a t t jag äter, gärna och mycket, istället för sunt. Har en otrolig crawing efter mormor Edits husmanskost helt plötsligt. Typ, får i kål, slottstek med gräddsås, mormors pannkakor...
Min teori är ändå att lagom är bäst och om jag kompar upp med frukt och grönsaksjuicer så tillgodoser kroppen sej de vitaminer som den behöver.
Just nu behöver kroppen fett!
Ett konstant småätande har också minskat illamåendet så jag försöker att ha en frukt och gärna kex eller liknande i närheten. Konstigt är dock att jag inte går upp i vikt... Cellgifterna kan ju få en att kräkas samt ge konstant diarre, men det enda jag har känt av är illamående, samt att jag helt plötsligt måste gå på toaletten hela tiden. Igår gjorde jag nummer 2, som mina barn säger, 8 ggr!!

Känner i alla fall att jag mår bra! Jag kommer att vara himla snygg i bikini i sommar ;) så nu ska jag göra packningsförsök nr. 2!

Illamåendet är helt borta och jag är tillbaks på banan! Kommer nog till och med hinna tvätta lite innan jag åker till Göteborg.

Det är en bra dag idag! :-D

Kommentarer

Postat av: Therese Elfstedt

Publicerad 2013-03-12 12:26:36

Så fint att en vän lagat mat i portionsförpackningar till er, det kommer säkert väl till pass under kommande veckor. Jag hänger gärna på den trenden när vi kommer i påsk, hoppas du inte tagit tag i ditt sovrum ännu, det vill jag oxå gärna vara med och fixa. Kram. Therese.

Postat av: Lene

Publicerad 2013-03-12 13:32:22

Du skriver ju så galet bra, så kul att få följa dig här och höra vad du går igenom...!!! Heja dej.
Hoppas snart att vi kan ses i Götet..
Kommer du stanna kvar i Gbg eller hur kommer det att bli ? Man måste kanske åka upp för att få se dig...???
Tusen kramar
Lene

Svar: Jag är oftast nere varje måndag - fredag. Ring så tar vi en fika! Kram!
Anette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela