ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

Biverkningar

Publicerad 2013-03-21 15:37:45 i Dagbok,

Behandlinsdag 10, 17 kvar...
Har klarat av lite mer än en tredjedel...
Puh!
Nu börjar jag känna av strålningen :(
Jätteont i halsen, svårt att svälja, saliven känns som snuva typ.
Nackhåret föll av i morse.
Ingen jättegrej, jag har ju rätt mycket hår som tur är ;) men när jag redde ut det med fingrarna i morse så lossnade det bara. :(
Dom säger att det kan bli så i strålområdet och risken finns att det inte växer ut heller, men som sagt, positivt är att jag har mycket hår och resten får förhoppningsvis sitta kvar.
Som dom sa på strålningen när jag klagade lite...
Jo, det här är ju en behandling m e d biverkningar.
Det är cellgiftsdag igen och nu är hälften avklarad. Jag verkligen hatar cellgifter! Nu har jag fått ny medicinering igen och jag hoppas verkligen att det hjälper bort illamåendet. Det är svårt att förklara, men man blir lite schitzofren och illamående av cellgifterna. Ligger nära självmordstankar, inte allvarligt men nära inpå. Alltså, jag ska i n t e ta död på mej själv ;) försöker bara beskriva hur det känns, men det är en kuslig känsla som kryper i kroppen.
Positivt är ändå att:
Tumören i lymfkörteln (ja, det var en tumör, såg jag på scanresultatet tyvärr) har krymt med hela 5 mm på utsidan! Och tumören i halsen har också krymt! Det såg doktorn endast genom att titta ner i halsen. Jag bad henne titta för jag känner att jag inte sätter i halsen lika ofta och nu fick jag det bekräftat. Så det går åt rätt håll och jag är övertygad om att det är kombinationen med alternativ som gör att jag har en så snabb progress. Dom säger att man normalt sett brukar kunna se en förändring först i slutet på behandlingen, så jag är jättenöjd. Jag såg ju resultat redan efter första veckan och nu efter andra syns det verkligen!
Min nya läkare sa, "Jag hoppas att du ser mitt leende, vi funderade på att intubera dej när du kom in för att tumören tog upp så mycket plats och nu är vi inte ens i närheten!"
Det känns fantastiskt!
Vad är lite illamående och hårlossning mot det? :-)

Vikt idag 59 kg
Har äntligen fått mina spanska mediciner och börjar med dom idag.
Har fått börja med alvedon mot smärtan i halsen. 2st 3 ggr om dan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela