ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

Illamåendet...

Publicerad 2013-03-18 09:07:52 i Dagbok,

Sätter mej ur spel totalt.
Trodde i min enfald att jag skulle kunna styra detta, men det känns rent ut sagt hopplöst!
Cellgifternas biverkningar kickar in på lördag em. Det känns ungefär som universums baksmälla blandat med sjösjuka och graviditets illamående.
Not fun!
Sen ligger jag utslagen lördag em, hela söndagen och idag är det lite bättre, men långt ifrån bra...
Har ju varit rätt glad att jag fixat det här själv och har plockat upp flickorna på vägen hem på fredagen och det har funkat bra. Men känner nu att jag inte kan lägga ansvaret på att mina tjejer ska se till sin illamående mamma en hel helg. Trodde att jag skulle lösa detta, men det går sådär, så jag får be någon rycka in nästa helg. Det är ju inte så mycket man behöver hjälp med egentligen. Bara lite handling och matlagning. Trodde ju bara att jag skulle kunnat lösa detta själv...:( men det är bara att inse att vi kommer behöva hjälp på helgerna framöver.

Har börjat ta illamående medicinen som gjorde mej trött och den hjälper något. Sippar ingefärste på löpande band och det hjälper när jag dricker, men sen börjar det igen..
Det blir absolut ingenting gjort och jag försöker bara ta mej igenom det. Skitjobbigt!
Nä, fy! Det här är definitivt det värsta.
Biverkningarna från strålningen, med torr mun, lite svamp och halsont, är ingenting i jämförelse med detta.
Men, det är bara att bita ihop! 1/3 avklarad! 4 cellgifter kvar.

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2013-03-18 13:48:47

Stööööönnnn!! Önakar jag kunde bära en liten del av det fruktansvärda du går igenom nu så att det blev lite lättare för dig.... Finns i mina tankar

Postat av: Katarina

Publicerad 2013-03-20 22:23:56

Kära vänner till Anette! Jag som ni har en vän som nu behöver vår hjälp! Vi är säkert fler som vill hjälpa och detta är viktig att veta att det är saker man kan göra för att underlätta. Min syrra hade cancer behandling i höstas, och så här löste hennes vänner det för henne och barnen nedan med en enkel insats att lämna inhandlade varor och färdiglagad mat till hennes hem och barn.
Det är 4 helger kvar för Anette med behandling,med cellgifter vilket tar helt musten ur en och dessutom kan ge olika illamående av matos mm... om vi är 4 vänner/ familjer eller fler kan vi ta var sin helg eller del moment, med att inhandla mat för en helg, och färdigställa 2 luncher och middagar för henne inför helgen och flickorna. Matlagning är viktigt men måste va anpassad till lättätet pga omständigheter. Pizza mm har de naturligtvis ätit tillräckligt men kan man dela upp detta så hjälper det alla. så;
helgpass 1 23 -24 mars: transport T/r Göteborg typ körning har jag även funderat på ?
Katarina Sloberg
a) Handling, ok Katarina Sloberg
b) matlagning lämna färdig mat, ok Katarina Sloberg

Helgpass 2, 30 -31 mars:
a) Handling lämna fredag LL;(namn?)
b) matlagning lämna (namn?)

Helgpass 3, 6-7 april
a) Handling (namn?)
b) Matlagning(namn?)

Helgpass 4, 13-14 april
a) handling (namn?)
b) matlagning (namn?)

Katarina Sloberg
tel 010 4882430 jobbar tyvärr hysteriskt med sekretessmöten på AF nu, som gör att jag inte kan svara i tel dagtid, men sms eller efter 16 kan jag besvara tel.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela