ALTERNATIV CANCER

Ett otroligt need att skriva om allt jag hittar och går igenom under min kamp att bekämpa min cancer. Jag hittar så mycket under mina sömnlösa nätter på webben att jag tänkte att det kunde vara bra att samla all info på ett ställe.

Loka, godare än öl ;)

Publicerad 2013-03-29 14:09:00 i Dagbok,

Igår hade jag behandlingsdag 15.
Nu är det bara 12 kvar!
Man kan beskriva det som att man har tagit sej upp för berget och nu ska man bara ner också och det går ju alltid lättare nerför än uppför och även om man slår sej lite på vägen, så gör det inget...
När folk i allmänhet frågar hur jag mår så brukar jag säga, jag är kvar på flotten men jag har surrat fast mej så jag inte trillar av. Ja, det är en skum känsla nu. Man tar en dag i taget med metallsmak och härdar ut. Skönt är att träffa Graham och Göte varje torsdag som befinner sej i samma läge. Det behövs inga omförklaringar. Vi tittar på varann, frågar: "Hur mår du?", nån svarar: " Skit!", "Ja, då är det samma här", säger den andre. :-) same shit but different.
Men igår blev det lite bättre!
Göte sa till mej att ta en Loka och det gjorde underverk med metallsmaken och snuvan i munnen. Typ som en cleansweep liksom. Jag har aldrig gillat bubbelvatten något vidare, men det här gjorde mirakel med munnen. Sippade i mej tre stycken flaskor och tror dessutom att eftersom jag fick i mej en hel liter med vätska så kvicknade hela kroppen till! Mådde fantastiskt bra igår kväll. Ja, ja, lite överdrivet men mådde mindre dåligt i alla fall :-)
Igår passade jag även på att utnyttja sjuktransport.
En helt ny erfarenhet. Frågade på sjukhuset om jag kunde åka ifrån där jag bodde. Det skulle inte vara något problem, så efter en heldag med dubbla strålningar och 5 timmars cellgifter, helt slut med andra ord, tog jag en taxi till min gbg lägenhet, packade ihop och ringde sjuktransport. Då kunde hon inte beställa sjuktransport från en vanlig adress. Det blev lite dividerande fram och tillbaks eftersom dom hade sagt på sjukhuset att det gick, men till slut tröttnade jag och sa, okej, jag tar mej tillbaks till sjukhuset då. Beställ en sjuktransport därifrån. Nä, det går inte, nu har du uppgivit en privatadress och då kan du inte ändra. Det går inte. Varpå jag undrade om hon skojade eller var dum i huvet... "Jag har varit hela j-a dagen på sjukhus och nu vill jag hem! Får jag prata med din chef?", röt jag. Då var jag tvungen att ringa ett annat nummer och där var det stängt. Då började jag att bli l i t e irriterad. Men, så kom jag på "Teliatricket"! Det funkar i alla lägen. Det lärde mamma mej, när man får någon imbecill ohjälpsam människa i luren på Telia...lägg inte energi på att tjafsa, lägg på luren i örat på dom istället, ring upp igen och du hamnar hos en annan säljare. :-)
Så jag ringde igen, i hopp om att träffa på någon annan, lyckades, krånglade inte utan beställde sjuktransport från Sahlgrenska till Lysekil utan problem!
Tänk vad lätt det kan vara att vara ohjälpsam. Jag undrar just om dom har fått någon skolning i, sjuktransport=patient som har det jättejobbigt eller kommer att få det väldigt jobbigt=gör livet lätt för dom för dom behöver det nu mer än någonsin.
Svårare än så behöver det ju inte vara, eller? Vilket tar mej till morgonens telefonist på minitaxi, när jag försökte kraxa fram mitt namn med min sönderstrålade röst får ett:
-PRATA I LUREN!!!
istället för "Ursäkta jag hörde inte vad du sa..
Jag blir förundrad över folks tonläge och ordval ofta. Jag föredrar ju helt klart artighet. Det är det jag lär mina barn. Det är det som vi jobbar med i vår branch. Skulle jag eller mina anställda bete sej så, hade vårt gästantal reducerats väldigt fort.
Tyvärr kan man inte välja en annan sjuktransport.
Lite skojigt blev det dock när jag fick ringa västtrafik och efterlysa chauffören och oflexibla Diana svarade igen. Hon undrade nog när jag rabblade mitt personnummer och adress hur det kom sej att jag helt plötsligt hade fått sjuktransport i alla fall...
Men positivt är att dom har i alla fall landets trevligaste apotekspersonal på Sahlgrenska. Glada söta hjälpsamma som önskar en glad påsk :-D
Så det vill jag också göra!
Glad Påsk till er alla och jag skålar med Loka i hopp om att kunna dricka en öl till midsommar ;)

Delmål ett avklarat!
Vikt 58 kg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anette

"Jag har inte många bollar i luften, jag har ett bollhav" 2-barns mamma född -67, driver 4 företag inom hotell och restaurang och dygnet har inte tillräckligt med timmar. Det är väl förmodligen därför jag har fått cancer... Jag försöker alltid att se något positivt i allt elände och i detta fallet är det nog att jag blir tvungen att jobba mindre. Men det ska gudarna veta, det är f-n inte lätt. Är man van att ha koll på allt så är det också väldgt svårt att släppa. Samtidigt som ett kontrollfreak som jag måste naturligtvis lägga min näsa i allt som händer även om jag borde vara hemma och ta det lugnt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela